Thursday, July 21, 2011

Dirimu Tetap Disayang

Pada 21 Julai 2011 telah berlangsung program Dirimu Tetap Disayang anjuran Unit HEM, Unit Bimbingan Kaunseling dan Unit Disiplin SMK Bandar Baru Serting. Seramai hampir 100 orang pelajar telah hadir dalam program ini. Antara objektif utama program ini adalah untuk memberi kesedaran kepada pelajar bahawa mereka tetap disayangi dan tidak dipinggirkan walaupun melakukan perkara yang negatif. 
Program ini terbahagi kepada dua slot iaitu Bersama PDRM dan Bicara Bersama Ustaz. Majlis bermula pada jam 9.00 pagi. Sesi pertama ini dikendalikan oleh ASP Khairuddin dari Ibu Pejabat Polis Daerah Jempol. Beliau telah menyentuh tentang masalah kenakalan remaja dan jenayah yang melibatkan remaja.

Sesi Bersama PDRM
Pengetua menyampaikan cenderamata kepada ASP Kharuddin
Sesi Bicara Bersama Ustaz pula dikendalikan oleh Encik Nik Syuharul Apizo Bin Safien dari Ibu Pejabat Mara Kuala Lumpur. Beliau telah mengupas tajuk Remaja Soleh dan Solehah Pembina keluarga dan Agama. Sesi ini diteruskan di surau untuk solat Zuhur dan  solat Hajat berjemaah,  serta Bacaan Yassin. 
Majlis ini berakhir pada jam 3.00 petang. Semoga majlis ini memberi banyak manfaat kepada pelajar yang terlibat.

Bicara Bersama Ustaz Nik Syuharul Apizo
Sesi muhasabah diri
Aktiviti dalam kumpulan


No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan