Saturday, September 17, 2011

Majlis Khatam Al-Quran, Penutup Ihya' Ramadhan, Penutup Bulan Kemerdekaan, Jamuan Hari Raya dan Solat Hajat

Pada 15 September 2011, berlangsung empat peristiwa, iaitu Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan, Majlis Khatam Al-Quran, Jamuan Hari Raya dan Solat Hajat. Majlis bermula dengan penutupan Bulan Kemerdekaan. Majlis ini disempurnakan oleh Pengetua SMK Bandar Baru Serting, Puan Norhayati Mat Nor. Majlis diisi dengan aktiviti penyampaian hadiah dan nyanyian lagu patriotik sambil mengibarkan Jalur Gemilang. Semua warga sekolah kelihatan riang dan ceria dengan pakaian baju hari raya masing-masing.

Puan Norhayati (tengah) sama-sama mengibarkan Jalur Gemilang
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Pelajar peserta Khatam bergambar sebelum majlis berlangsung
Tepat jam jam 9.00 pagi, berlangsung pula majlis Khatam Al-Quran. Tetamu undangan majlis ini ialah Datuk Hj Lilah Hj Yassin, Ahli Parlimen Jempol. Majlis Khatam Al-Quran diketuai oleh tetamu jemputan iaitu Tuan Hj Hamid, imam 2 Masjid Tuanku Muhriz. 
Dalam ucapannya, Datuk Lillah mengingatkan semua hadirin agar sentiasa membaca Al-Quran dan memahami serta mengamalkannya. Beliau juga mengingatkan agar semua pihak menghargai keamanan dan kesejahteraan hidup yang kita miliki sekarang. Beliau mengucapkan tahniah kepada pihak sekolah kerana berjaya menganjurkan program ini dan berjanji akan memberi peruntukan untuk program seumpama ini pada tahun hadapan. Datuk Lillah juga sudi untuk menyampaikan cendera hati kepada peserta Khatam Al-Quran. Terima Kasih banyak-banyak Datuk, di atas sumbangan yang telah diberikan.

Majlis berakhir dengan jamuan hari raya. Semua yang hadir telah dijamu dengan hidangan yang lazat dan enak.
Ketibaan tetamu jemputan, Datuk Lillah Hj Yassin.
Sama-sama menyanyikan lagu Negaraku
Wakil Khatam Al-Quran  sedang bersedia
Tuan Hj Hamid mengetuai Khatam Al-Quran
 
Bacaan Doa Khatam Al-Quran
YB Datuk  Lillah menyampaikan ucapan
Majlis penyampaian cenderahati kepada peserta Khatam
 
 
 
Cenderahati untuk YB Datuk
YB Datuk beramah mesra dengan kumpulan pelajar harapan SPM 2011
 
Antara pelajar harapan SPM 2011
Kumpuan pelajar harapan PMR 2011 dirai di meja khas
 
 
   

Bermula jam 6.30 petang, berlangsung pula majlis solat hajat dan bacaan Yassin khusus untuk calon SPM dan PMR. Majlis bermula dengan tazkirah, solat maghrib, solat hajat, bacaan surah Yassin, dan diakhiri dengan solat Isyak berjemaah. Majlis ini ketuai oleh Imam 1 Masjid Tuanku Muhriz. Para tetamu kemudiannya dihidangkan dengan jamuan makan malam. Majlis berakhir pada jam 11.00 malam.

 
 
 
 




No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan