Thursday, September 23, 2010

Majlis Khatam Quran & Jamuan Hari Raya

Majlis yang berlangsung di Dewan Bestari SMK Bandar Baru Serting pada 23 September 2010 ini telah berjaya dilaksanakan. Majlis Khatam Al-Quran ini telah disertai oleh wakil guru-guru dan pelajar. Semua pelajar telah mula berkumpul di dewan seawal jam 10 pagi.

Ketibaan YB Datuk Lilah Hj Yassin, Ahli Parlimen Jempol yang tiba pada jam 10.45 pagi telah menyerikan lagi majlis ini. Majlis ini juga dihadiri oleh YDP dan AJK PIBG serta wakil PPD Jempol.


Majlis ini adalah pelengkap kepada aktiviti Tadarrus Al-Quran sempena Ramadhan. Dalam aktiviti tersebut, tadarrus dijalankan di dalam dua kumpulan iaitu pelajar dan guru.



Dalam ucapan beliau, YB Datuk Lilah telah mengingatkan bahawa Al-Quran adalah mukjizat yang dikurniakan kepada umat Nabi Muhammad s.a.w. Oleh itu Al-Quran perlulah selalu dibaca, difahami  isi kandungannya serta sebaiknya diamalkan, demi kelangsungan hidup dalam suasana hidup yang lebih mencabar sekarang. Beliau juga menghargai usaha warga sekolah  mengadakan majlis ini . Beliau juga telah berjanji untuk memberi peruntukan demi kelangsungan program ini pada tahun hadapan. Terima kasih Datuk!

No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan