Tuesday, December 29, 2009

Menoleh Sejarah Sekolah

SMK Bandar Baru Serting terletak di Bandar Seri Jempol iaitu 12 km dari bandar Bahau. Mula beroperasi pada 1 Disember 1989 iaitu menumpang pada awalnya di SK Bandar Baru Serting. Terdapat 13 orang guru dan 193 orang pelajar ketika itu dan sesi persekolahan berlaku pada sesi petang.
         Pada 1 Jun 1990 sekolah ini berpindah ke tapak sekarang. Bermula dengan 3 blok bangunan diikuti penambahan blok baru pada 1994.
         Pada 1999, sekolah ini dipilih sebagai Sekolah Bestari. Pada 13 Ogos 1999, sekolah ini dibuka dengan rasminya oleh Perdana Menteri ketika itu iaitu Tun Dr Mahathir Mohamed.

No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan