Friday, February 18, 2011

Program Sehari Institiut Pendidikan MARA (IPMa)

Program Sehari Bersama IPMa ini telah diadakan  pada 17 Februari 2011 bertempat di Dewan Bestari SMK Bandar Baru Serting. Matlamat utama program ini ialah untuk memberikan pendedahan kepada pelajar luar bandar tentang peluang pendidikan selepas SPM yang disediakan oleh institusi-institusi pendidikan MARA. Program ini dianjurkan bersama oleh  MARA Negeri Sembilan dan PPD Jempol/Jelebu.

Peserta program sedang mendaftar
Selain itu  program ini bertujuan untuk menyebarluaskan maklumat berkaitan fungsi dan peranan MARA dalam sektor pendidikan kepada masyarakat, di samping memberikan input  berhubung hala tuju kerjaya setara dengan pencapaian SPM pelajar.

Antara penceramah yang memberikan input kepada pelajar


Antara  pengisian program ini ialah taklimat dari Bahagian Kemahiran & Vokasional MARA, Kolej  Poly Tech MARA, Universiti Kuala Lumpur, German Malaysian Institute, GiatMara, dan Bahagian Penganjuran Mara.

Pelajar tekun menunggu sebelum program berakhir
Antara peserta yang hadir dalam program ini
Program ini dihadiri oleh pelajar-pelajar dari sekolah-sekolah Daerah Jempol /Jelebu. Program yang bermula sejak pagi  telah berakhir pada jam 4.30 petang. Upacara penutup telah disempurnakan oleh Timbalan PPD Jempol/Jelebu iaitu Pn Radziah Bt Abd Manap yang mewakili Tuan Pengarah Pelajaran Negeri.Sembilan.


No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan