Tuesday, March 22, 2011

Oracle ThinkQuest - Akaun Tidak Aktif

Semua  mengetahui bahawa Oracle ThinkQuest adalah laman atas talian yang boleh digunakan oleh guru-guru untuk menjalankan proses Pengajaran dan Pembelajaran di dalam kelas. Pada tahun 2009 telah dijalankan satu kursus tentang penggunaan portal ini sebagai alternatif untuk proses pnp. Namun statistik penggunaan mendapati guru-guru tidak memanfaatkan portal ini dan kebanyakan akaun telah tidak aktif.
     

Mulai minggu ini pihak Administrator akan mengaktifkan semula akaun guru-guru secara berperingkat. Senarai pengguna dan password akan dipamerkan kemudian. Log in menggunakan user dan password yang diberikan. Guru-guru perlu accecpt aggrement yang tertera  kemudian bolehlah menukar password yang dibekalkan kepada password pilihan sendiri. pada paparan berikutnya. Setelah akaun aktif, guru-guru bolehlah menggunakan menu HELP yang terdapat dalam portal ini untuk mengimbas semula cara-cara penggunaan portal ini.  Jika ada masalah juga maka wajarlah kita berkursus sekali lagi! Portal ini boleh dicapai di SINI

  

No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan