Saturday, January 1, 2011

Mesyuarat Guru Pertama 2011 dan Tazkirah

Mesyuarat Guru kali pertama bagi sesi 2011 telah berlangsung pada 30 Disember 2010. Majlis bermula se awal jam 8.30 pagi. Mesyuarat kali ini dimulai dengan program kerohanian berupa tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz Zulkarnain Bin Itam dari Maahad Ahmadi Gemenceh. Tajuk tazkirah beliau ialah 'Kerjaya Guru Suatu Ibadah'.
     Tugas guru boleh menjadi suatu ibadah jika guru mempunyai persediaan dari segi rohani., iaitu antaranya guru perlu menjaga hubungannya dengan Allah, ikhlas dan mendoakan pelajarnya. Selain itu guru perlu mengawal emosi, tekun dan sabar. Guru juga perlu mendalami bidang masing-masing dan menjaga kesihatan mereka sebaiknya.

Ustaz Zulkarnain sedang memberikan ceramah
Guru-guru tekun mendengar.


Selesai majlis tazkirah, Mesyuarat Guru bermula pada jam 10.30 pagi. Mesyuarat dipengerusikan oleh Puan Zainon Idris, PK1 SMK Bandar Baru Serting. Selain menggariskan tugas-tugas guru, Puan Zainon juga mengucapkan tahniah kepada semua guru kerana kejayaan melahirkan 8 orang pelajar yang memperoleh 8A dalam peperiksaan PMR 2010. 11 orang pelajar pula berjaya mendapat 7A. Mesyuarat ditangguhkan pada jam 1.15 tengah hari.
Puan Zainon mempengerusikan mesyuarat
 
Meyuarat berlangsung dalam keadaan ceria
Kehadiran guru baru menambah ceria mesyuarat

No comments :

Post a Comment

Penafian: Kerajaan Malaysia dan SMK bandar Baru Serting adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.

Copyright © 2016 Portal Rasmi SMK Bandar Baru Serting.Dilarang mengeluar ulang mana-mana bahagian data, artikel, ilustrasi, audio, video dan isi kandungan portal ini dalam apa juga bentuk dan dengan cara apa jua sama ada secara elektronik, duplikasi, mekanik, rakaman atau cara lain sebelum mendapat izin bertulis daripada Pengetua SMK Bandar Baru Serting.

All Rights Reserved

icomygov icomampu icojpa icospa ico 1malaysia icogovuc icomsc4 icohrmis icointan